Hoppa till huvudinnehåll
  • HEM
  • logga In
  • ETT HAV AV MÖJLIGHETER FÖR VSK RACE-ARRAGEMANG
  • STIG IN

Språk

  • English English
  • Svenska Svenska

Pretender 11 Protest » (A)-Pretender 15 (B)-Pretender 6 (C)-Pretender 10 (D)-Pretender 22 (E)-Pretender 17 @ Race: Månad 1 Race 2

Inskickat av Sailor 11 ons, 2015-11-18 16:44

Protest STATUS: 

Beslut / Dom

Situationens Reply time : 

2015-11-17 22:15

Protestanropets innehåll: 

P all BB Boats
Protest Title: Pretender 11 Protest » (A)-Pretender 15 (B)-Pretender 6 (C)-Pretender 10 (D)-Pretender 22 (E)-Pretender 17 @ Race: Månad 1 Race 2
(P) - Protesterande Båt: Pretender 11

Protest mot Båt (A): Pretender 15
Protest mot Båt (B): Pretender 6
Protest mot Båt (C): Pretender 10
Behandling av (C):s eller (P):s ev. bestraffning: Ingen befrielse (Ange i så fall detaljerna i texten) ->> [field_umpire_pen_c]



Protest mot Båt (D): Pretender 22
Protest mot Båt (E): Pretender 17

Beskrivning av protestsituationen: 

P ligger upp märket för Stb, A-E kommer mot märket för bb med avsikt att slå inom zonen för samtliga, A och B slår i zonen och tvingar P över dikt bidevind. C påbörjade ett slag kolliderar med P - kontakt P för mot C akter, D slår i zonen framför P som tvingas väja samtidigt som E bb till sto slår ovanför P och ligger i vägen för P att hålla undan för D. E nuddar P:s akter. P saknade plats i både lä och lovart - kollisionerna kunde inte undvikas. C tog straff för 10, men inte för 18.2b, alternativt för 13 D anropade om felaktigt om cancel av Umpires 13 P yrkar gottgörelse med 3 placeringar, vilket motsvarar förlusten i situationen

DEFENCE


Defending boat: Pretender 15
Defending Boat suffix in Protest: (A)
Counterclaims to (P): INGET BROTT MOT REGLERNA
DEFENCE DESCRIPTION:

A försökte hålla undan gentemot B och P och tvingades segla under märket när B slog.

P gjorde inget fel men B snabba slag satte A i en omöjlig situation

A önskar gottgörelse och kompensation

DEFENCE


Defending boat: Pretender 10
Defending Boat suffix in Protest: (C)
Counterclaims to (P): INGET BROTT MOT REGLERNA
DEFENCE DESCRIPTION:

C did a 360 to free him selves - that should be enough penalty of situation

ID: 19

ADJUDGMENT


Violation (P): INGET BROTT MOT REGLERNA, 14. - UNDVIKA KONTAKT
Decition / Adjudgment (P)?: 21. - FRIKÄNNANDE, 62. - GOTTGÖRELSE
Gottgörelse (P): placeras 3 positioner bättre
Decition / Adjudgment (A): DSQ
Violation (A): 18.3. - Stagvända i zonen
Decition / Adjudgment (B): DSQ
Violation (B): 10. - FÖR OLIKA HALSAR, 18.3. - Stagvända i zonen
Decition / Adjudgment (C): DSQ enligt Regel 2
Violation (C): 2. - ÄRLIG SEGLING, 3. - GODTA REGLERNA, 10. - FÖR OLIKA HALSAR, 13. - UNDER STAGVÄNDNING, 18.2. - Ge märkesplats, 18.3. - Stagvända i zonen
Decition / Adjudgment (D): DSQ
Violation (D): 13. - UNDER STAGVÄNDNING, 18.2. - Ge märkesplats
Decition / Adjudgment (E)?: 21. - FRIKÄNNANDE
Violation (E): 14. - UNDVIKA KONTAKT, 18.3. - Stagvända i zonen
Description of Judgement:

A defence underkänns

C defence underkänns

Alla (A..E) utom P slog inom zonen.

A och B höll till en början inte undan enligt regel 10, som övergick till brott mot 13 och 18.3

A försökte hålla undan - men för sent.

C - inbrytning mot klungan är en uppenbar nonchalans mot reglerna, en changsning som bara kan sluta i kollition, och därmed osportslig och brott mot regel 2

D Skall hålla undan enligt regel 10 och 18.3 och borde ha avvaktat med att slå gentemot P

När E slog i zonen fanns det plats och därefter sattes E i en omöjlig situation, vaför han befrias enligt regel 21

 

AKTUELLA SVENSKA EVENEMANG

DEMO: Start-sida / testa fritt omkring